Wednesday, September 27, 2017

Zivjeti U Svijetu Krojenom Za Druge

Zdravo svima, dragi moji! Dobro došli na moj blog!
    Nas ljevorukih je jako malo, kažu da nas je tek 10% u cijelom svijetu. Tako da realno sve od alata do najjednostavnijeg otvaraca za konzerve je dizajnirano za dešnjake i mi bukvalno živimo u svijetu dešnjaka. Odlučila samdanas pisati o tome kako je živjeti u svijetu krojenom za druge. 





Sa obzirom da živimo u svijetu dešnjaka mnogi od nas su dobro prilagođeni, jer mozak se jednostavno navikne na sve vremenom. Mada pored toga smo skloniji slučajnim povredama i susrećemo se sa problemima o kojima prosječni ljudi nisu ni svjesni.
   Četiri puta sam mijenjala školu i uvijek sam bila jedini ljevak u odjeljenju. I kada imamo čas fizičkog profesor uvijek meni objašnjava na drugačiji način. Također i na folkloru sam uvijek jedina koja je ljevoruka što mi pravi veliki problem. 
   


- Njemačka riječ za “ljevoruko” je linkisch, što znači čudan ili nespretan. U talijanskom jeziku riječ je mancino, koja je izvedena iz “pokvaren” ili “osakaćen”. Rusi koriste termin levja, koji se generalno smatra uvredom, a na jezicima s našeg govornog područja, neki pojam “levat” dovode u vezu s pojmom “ljevak”, iako se ne mogu dovesti u isti kontekst. - 

Baš često čujem ljude (naročito na Balkanu) kako vrijeđaju druge riječima ,,...kao da si od nekoga uzeo lijevu ruku" ili ,,..pu ljevaka majko mila...". Iskreno, ne znam kako to smatraju uvredom, ali u redu, nećemo ulazit u funkcije mozga.



Sigurna sam da neki od vas misle kako pretjerujem, kako je biti ljevak ili desnjak sve isto. Ali uzmite neku najobičniju konzervu i pokušajte je otvoriti lijevom rukom i shvatit ćete. Pogledajte malo oko sebe, i ako uspijete pronaći neku spravu dizajniranu za ljevake molim vas napišite u komentaru.

Ima mnogo teorija koje govore da smo mi ljevaci intaligentniji i uspjesniji, ali i kako zivimo do 9 godina kraće od dešnjaka. Također, postoji svjetski dan ljevaka koji je prvi put organizovan 13. Avgusta 1992.


Napišite šta mislite o ovome i da li se u nekim trenucima slažete sa mnom ili ne?

Snapchat: @thespahicka
Instagram: @leylaspahich
Email: spahiclejla2@gmail.com




33 comments:

  1. Iskreno, jako mi je zanimljivo kada vidim da neko piše levom rukom. Moja mladja sestra je levak, i na njenom primeru vidim da su mnoge stvari nezgodne po vas, ali da se ipak naviknete. U svakom slučaju, po meni je lepo biti u malo manjem procentu ljudi i po tako nečemu. :) Odličan post <3

    Introverted dreamer

    ReplyDelete
  2. Bas zanimljiv post. Svaka cast,Lejliić 😊💟💟

    ReplyDelete
  3. Divan, inspirativan post, draga. U Srbiji (ne znam za CG) postoje hemijske i tehničke olovke dizajnirane za levoruke ljude. Što se ostalog tiče, znam kakav je osećaj. Živeti u svetu gde te ljudi ne razumeju i smatraju drugačijim. Nisam levoruka, ali razumem. Imam iskustva sa sličnim stvarima. znam da može biti mnogo neugodno. Ne mislim da preteruješ. U potpunosti si u pravu!

    P.S: ja konzervu (i limenku) ne znam da otvorim ni desnom, a kamo li levom rukom. :D

    My blog: Ana's blogger life

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa joj moram potražit takve hemijske, ako ne nađem vjerovatno uskoro odem u Srbiju pa cu tamo kupiti. Hvala ti puno na razumijevanju!! ❤❤

      Delete
  4. Wow, ovo je baš bilo interesantno i jaako zanimljivo. Super ideja za pisanje. Nisam ljevoruka jer su me od malena učili da pišem desnom rukom (u to vrijeme i u mojoj sredini bilo je haos ako dijete uzme nešto u lijevu ruku, a posebno olovku), ali nisam mogla da odolim i da učim pisati i sa lijevom rukom. Tako da.. danas pišem sa obadvije ruke, ali 90% stvari radim lijevom rukom. I ovo je bio razlog više zašto sam uživala u čitanju.
    Želim ti lijep dan, draga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako su i mog brata forsirali da piše desnom ali to je ostavilo baš veliku pisljedicu sa njega jer sad bukvalno ni ne umije da drži olovku kako treba a i ima loš rukopis.

      Delete
  5. Nikad još nisam pročitala nešto na ovu temu,uživala sam čitajući.
    Uvijek mi je bilo fascinantno kako ljudi mogu pisati sa lijevom rukom i to još lijepo zna ispasti,to mi je super.Lijepo je po nečem se razlikovati od drugih haha!♥


    Bella Place.

    ReplyDelete
  6. Ja sam dešnjak, ali mogu si misliti kako je teško biti ljevak u svijetu punom dešnjaka, jako zanimljiv post!

    Zaslužuju li blogeri i youtuberi titulu “idola”? moonstears

    ReplyDelete
  7. APSOLUTNO SE SLAŽEM !
    PRAVDA ZA NAS LEVAKE...
    Meni nije problem što sam levoruka niti će ikada biti, smatram to što sam levoruka svojom ' vrlinom ' a ne manom, i jako mi je glupo kada ljudi prave te uvrede za levoruke i što niko ne daje dovoljno pažnje i nama ' smotanima ' .
    Ali, dobro, snađemo se mi i ovako, prva stvar koja mi je pala na pamet da je za levoruke je moja gitara, koju sam nažalost nikada počela svirati, jer sam krenula sa desnorukom, i morala sma se naučiti da obrnuto radim, jer to je gitara prilagodjena desnorucima pa je bilo jako teško, ali sada kada uzmem ovu za levoruke nema šanse da išta odsviram.... I to mi je najveća greška, što sam dopustila da me vreme promeni, da sam tad znala da postoji i gitara dizajnirana za levoruke, sve bi bilo drugačije haha :) <3


    Boomy's Place

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jooj hvala ti mnogo na razimijevanju. A ima vremena, vježbom ćeš naučiti aBd. ❤

      Delete
  8. Interesantan post. Nisam ljevoruka, ali bih se složila s tobom da ljudi općenito sve stvari više prilagođavaju većini, nego pojedincima koji su drugačiji, što je pomalo i nepravedno

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
  9. I started out as a leftie when I was a kid, but was thought to write with the right hand as it was see the right kind of way.
    I just followed your lovely blog (#199). Hope you follow back and let's keep in touch.

    www.fashionradi.com

    ReplyDelete
  10. interesantan post i veoma kreativan :D
    http://highheelpoodl.blogspot.rs/
    https://www.instagram.com/isidora_arodisi/

    ReplyDelete
  11. Odličan i zanimljiv post!

    Zapratite me,uzvraćam- funnyandrabbits.blogspot.ba

    ReplyDelete
  12. I've heard some theories about the leftists, but I've never called, because that depends on person to person ...

    XoXo
    - Helena Primeira
    - Helena Primeira Youtube
    - Primeira Panos

    ReplyDelete
  13. Jako zanimljiv post, mnogo mi se sviđa tvoj blog i zapratila sam te ako želiš uzvrati.

    medinabeslagic.blogspot.ba

    ReplyDelete
  14. This is really awesome and beautiful.
    Thank for this sharing.
    Mobile Covers

    ReplyDelete