Saturday, February 23, 2019

Kako je to biti levoruk? (left-handed tips)

Zdravo svima, dragi moji! Dobro dosli na moj blog.
Vec znate da je nas levorukih jako malo, cak 10% u celom svetu. Pa, ja sam jedna od tih 10% levorukih osoba. Da li znate da mi imamo svoj Medjunarodni dan? Da, da, imamo. Prvi put je obelezen u Vrlikoj Britaniji 13. avgusta 1992. godine. Tada se u Velikoj Britaniji organizuje dvadesetak vecih dogadjaja kao sto su sportska takmicenja levaka protiv desnjaka, proslave u pubovima gde svi igraju pikado ili bilijar levom rukom. Jako interesantan praznik, mada kod nas ga niko ne ptaktikuje. Znam jako zanimljive cinjenice o ljevorukosti pa sam zelela da ih podelim sa vama u nadi da ce vas zainteresovati ovo. 



Pre svega zelim da vam postavim jedan lagani test da proverite koliko ste zapravo desnjak ili ljevak, jako je zanimljiv. Ukoliko ste se do sada smatrali iskljucivo desnjakom ili iskljucivo ljevakom, nakon ovog kratkog testa cete primetiti da vase telo ipak nije tako iskljucivo u ,,odabiru strana" jer cete uvideti da necete bas u svih narednih 10 primera biti pridrzani samo jednoj strani:

1. Zamislite kako vas nešto svrbi po sredini leđa. Kojom ćete se rukom počešati?


2. Spojite dlanove i isprepletite prste. Koji palac stoji s gornje strane?


3. Zamislite da plješćete. Koja ruka vam je položena s gornje strane?


4. Namignite. Kojim okom ste namignuli?


5. Stavite ruke iza leđa. Jednom rukom pridržite drugu. Koja ruka pridržava?


6. Netko vam nešto govori, ali vi ne čujete jasno što vam se govori. Prislonite ruku iza uha kako bi bolje čuli. Na koje ste uho prislonili ruku?


7. Brojite na prste jedne ruke do tri prebrojavajući kažiprstom druge ruke. Koji ste kažiprst koristili?


8. Nagnite glavu u stranu prema ramenu. Koje rame dodiruje?


9. Zagledajte se u udaljeni objekt i u njegovom smjeru podignite kažiprst. Sada zatvorite jedno pa drugo oko. Koje vam je oko bilo otvoreno kada je vršak prsta ostao u ravnini s predmetom u daljini? ( Kada je ne-dominantno oko otvoreno, a dominantno oko zatvoreno, čini se kako se prst pomiče na jednu stranu objekta)


10. Prekrižite ruke na prsima. Koja je ruka s gornje strane?



Ranije su decu roditelji i uciteljice prisiljavali da pod svaku cenu koriste desnu ruku. Konkretno sto se mene tice, mama je pokusavala da me navede da pisem desnom rukom ali sam onda kao mala neka slova pisala naopacke, neka mesala sa drugima (npr a i e, d i b, n i u). Samim tim je prestala da me navikava na desnu ruku i prepustila meni izbor dominantne ruke jer bi inace to ostavilo lose posledice na mene. Nama je ovakav nacin pisanja sasvim prirodan jer smo se navikli, jednako kao i desnjacima. Mada, meni se nekada desi da obrnem smer pisanja nekih slova, uglavnom su to N, J i Z. 


Bukvalno, u nasoj okolini su sve sprave, pocevsi od obicne hemijske olovke, dizajnirane konkretno za desnjake. Samim tim, smo mi ljevaci skloni nezgodama i nespretni smo u mnogim situacijama. Kvaka se nalazi na suprotnoj strani vrata, menjac u automobilu je smesten s neprakticne desne strane, cak i sam alat je prilagodjen desnjacima... Moze se reci da je svet sav orijentiran na desnu stranu, sto je i razlog zasto se mi levoruki cesto osjecamo nespretno i seprtljavo. Mada, postoji par specijalizovanih trgovina na internetu za ljevoruke osobe, takodje ih ima nekoliko i u Zapadnoj Evropi. Ovakvi proizvodi nam uvelike olaksavaju svakodnevni zivot i zahvaljujuci njima se manje osjecamo nespretno i odbaceno. 



To bi bilo sve za danasnji post. Ja se nadam da vam je bilo zanimljivo citajuci. Ostavite utiske u komentaru. xoxo



  • Instagram: @lellxph
  • Email: spahiclejla2@gmail.com

13 comments:

  1. Meni su ljevaci prefora! Jedno vrijeme pošto sam dešnjak, sam pokušavala pisati ljevom rukom, učila sam slova ispočetka pisati, no ubrzo me prošlo to kad sam shvatila da mi ne ide xD

    Peany

    ReplyDelete
    Replies
    1. i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
      or
      call/whatsapp:+2349057261346




      i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
      or
      call/whatsapp:+2349057261346

      Delete
  2. Slažem se da je dosta stvari danas dizajnirano više za ljevake nego za dešnjake i zaista vama ljevacima svaka čast kako se snalazite u tome. Ova slika koju si ubacila u post mi je posebno zanimljiva, jer imam drugaricu koja je ljevak i više puta sam ju ,,pronašla'' u takvim situacijama. Super post. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ReplyDelete
  3. Apsolutno se slazem sa tobom, ovaj post mi je bio zanimljiv a i mojoj mami, ja sam inače levoruka, i na poslu dajem primer jako je nezgodno kada je miš za tastaturu namešten na desnu stranu, ili mnogo drugih primera ima koje si navela

    https://aandymm.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. great post! I love your blog. Would you like to follow each other? If the answer is yes, please follow me on my blog & I'll follow you back.

    http://www.okcheori.com

    ReplyDelete
  5. Divan post :) moja ćerka ima 2,5 godine i od početka smo primetili da je levoruka. Sada crta levom, šutira loptu levom, jede levom, hvata stvari levom i nikad je nismo sputavali. Slažem se sa tobom i smatram da treba podjednako da prave stvari i za levoruke i za desnoruke.

    ReplyDelete
  6. Awesome post!! I'm following you now!! Have a great day :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    ReplyDelete
  7. Zanimljiv post! Imam puno prijatelja ljevaka! :)

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete
  8. Hvala puno. Pa u danasnje vreme se ne prisiljavaju da pisu desnom mada od ranije znam mnogo primera gde su kako roditelji tako i ucitelji u skolama djecu na to prisiljavali.

    ReplyDelete
  9. Da li mi verujes da sam ja pola prve godine ucila da pisem levom rukom jer sam inace desnoruka i bilo mi je bas kul da znam da pisem sa obe ruke hahah. Na kraju sam odustala, mada nije mi lose islo. Malo neuredno ali ono hahha. Super post ❤

    Novi post--- Q&A najavaa ----
    mellowcent.blogspot.rs

    ReplyDelete